Naleśniki

Wydaje mi się, że chyba wszyscy przepadają za naleśnikami. Ja osobiście, bardzo je lubię. Tradycyjnie pojawiają się u mnie praktycznie w każdy piątkowy poranek na śniadanie, głównie dzięki temu, że już od piątku na uczelni zaczynają mi się dni wolne, a co za tym idzie mogę dłużej posiedzieć w kuchni by przyrządzić pyszne naleśniki.
Przepis ten dostałem jakieś 2 lata wstecz od mojej mamy. I mimo, że naleśniki przyrządzam od tego czasu, nigdy nie ma 100% pewności, że będą takie jak należy. Wydawać by się mogło, że to taka prosta potrawa, ale zawsze należy dobrze się przyłożyć, bo potem cieszyć podniebienie pysznymi naleśnikami, wypełnione jakimś słodkim nadzieniem, na przykład świeżymi owocami, dżemami, konfiturami, serkiem wiejskim albo białym twarogiem lub wszelkiej maści kremami bądź sosami.

Składniki na 4 naleśniki:
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mleka
  • 1 i 1/4 szklanki mąki

Wykonanie:
Wszystkie składniki dobrze ze sobą wymieszać. Najlepiej użyć do tego blendera bądź miksera, gdyż użycie tych sprzętów pomoże nam w uzyskaniu gładkiego ciasta bez grudek.
Na patelni rozsmarować niewielką ilość oleju i podgrzać, po czym wylać ciasto tak, by pokryło mniej więcej całą średnice dna patelni i smażyć na małym ogniu. Po pewnym czasie poruszać patelnią w celu sprawdzenia, czy naleśnik się ściął i usmażył oraz odkleił się od patelni i przerzucić go na drugą stronę i smażyć dosłownie kilka sekund. Na ciepłe naleśniki nakładać farsz i zawijać wedle uznania, ja najczęściej układam "na serwetkę".




Na zdjęciu jeden z naleśników był z serkiem wiejskim z dodatkiem cynamonu, drugi zaś wypełniłem marmoladą. Były pyszniutkie! :-)
Smacznego!


1 komentarze:

 
  • Kawiarnia Aron © 2012